2007. október 30., kedd

Nomen est omem


Időpont: 2002 június

Helyszín: Aranyosgadány-Pellérd határában levő rekultiválás alatt levő uránbányaterület, II.Zagytározó.

Abban az évben javában készült a Pécsi Uránbányászat létesítményeinek felszámolása, a bányászati tevékenységgel szennyezett környezet rekultiválása, és tájrendezése. A fő "projekt" az I. és II. Zagytározók felszámolása. A tájrendezési munkát a "Cég" (amelyiknél dolgoztam) egy generálkivitelezőnek adta át, egy megfelelő pályázati kiírás után, és ez a cég egy megfelelő erőgép parkkal és ennek a parknak szükséges emberi erőforrásával vonult fel. A "Cég" a helyszínen a minőségbiztosítás-minőségirányítást adta. És ennek a munkának a lebonyolítását, a geotechnikai csoport látta el. Itt dolgoztam én. Naponta találkoztunk a generálkivitelező alkalmazotjaival, és megállapítottam, hogy igen- igen érdekes csapat verbuválódott össze, eme "nemes" munkára. Az egyik érdekes "fazon": ...... amikor megláttam, elsőre kialakult egy érdekes ellentmondás. Ránézésre, legalább negyven éves volt, tehát öregebb mint én, de ahogy közelebb mentem, és elkezdtünk beszélgetni azt gondoltam:-te jó ég, ez a gyerek talán még napközis lehet. Szóval nagyon sok gúnnyal és rosszindulattal, egy olyan embert láttam, mint a Notre Dame-i toronyőr és Shrek rajzfilm figura keveréke. Kicsit megdöbbentem, mikor a feltett kérdésemre, hogy:"-Azelőtt hol dolgozot"-ra így válaszolt: "-Harangozó voltam!", és képzeljétek el jött a következő kérdés:"-Mi a neve?"... a válasz: " Shrek Zoltán"... egy darabig csendben voltam, valahogy sikerült komolynak maradni olyannyira, hogy megkérdezte:"csak nincs valami probléma?..." Ezt a kérdést nem akkor hallottam tőle utoljára. Naponta elég sokszor! Tudnillik ő volt a Bomag rázófejes hengeren, a tömörítést végző gép kezelője, és nagyon lelki ismeretesen végezte a munkáját. Én az ő munkáját ellenőriztem, egy ütőfejes behatolásmérővel(penetrometer). S valahányszor megjelentem, a tömörített területen, hogy elvégezzem a tömörségmérést, és ő megjelent, megkérdezte:"-Van-e valami probléma?" Én módfelett élveztem a szituációt, s lassan kezdtem azt érezni ő ellenőriz engem. Egy reggel gondoltam megelőzöm. Fogtam egy tiszta papírt, s 3 mm-s alkoholos filctollal ráírtam nagybetükkel: VAN-E VALAMI PROBLÉMA? Bepakoltam a műszereimet, és kimentem a kollégáimmal terepre, s alighogy elkezdtem a munkám, óramű pontossággal megjelent Shrek. Én épp-csak engedtem köszönni, gyorsan szavába vágtam:"Fogadjunk tudom, mit fogsz kérdezni!" Egy darabig gondolkozott, mert azért volt esze bőven. Azt mondja:"S, hogy tudod ezt bizonyítani?". Mondom neki úgy, hogy amit te most kérdezel azt én bent az irodában felírtam egy papírra. Tehát kérdezzd meg amit akartál. Erre ő: "-Van-e valami probléma?", s én kivettem a zsebemből a papírt és felmutattam....

Már végefelé jártunk a tevékenységnek, s megtudtam, szegényt elküldik. Nem kellett már annyi gépkezelő. Jó fej volt, nem tört meg csöppet sem. S miután kialakult egy baráti viszony közöttünk "generáltam" neki egy ilyen "virtuális" oklevelet. Kb ilyen szöveggel: Shrek Zoltánnak, Bomag erőgép kezelőjének, kiválóan magas teljesítményt nyújtó, problémamentes munkájáért... stb és ráraktam a fényképét. Tudjátok mennyire örült? Azt mondta ő még soha nem kapott ilyesmit, és hazavitte az Anyukájának. Nem tudtam megmagyarázni, hogy ez nem komoly... de ő ezt komolynak gondolta.

Nincsenek megjegyzések: