2007. július 7., szombat

Aplicatie-2


1988.május 09 Borsa-Máramaros Megye, Hegyivadász Zászlóalj, Aknavető Üteg


Megérkeztünk.

-A hétnapos hadgyakorlat "nasol"(kemény) volt! Itt bemutatta mindenki, hogy a nyolc hónap alatt, mit volt képes megtanulni.

-Itt láttam, hogy mennyire tévesen értékelik a dolgokat a kedves kollégáim. Megtudtam, kit miként kell kezelni.

Az orrvérzésig kihasznált napi program után amit legtöbbször a "haverjaim" javára csináltam (mert a hétnapos gyakorlat alatt, éjszakánként nem aludtam rendesen, hogy biztosítsam az üteg készletének a felügyeletét)...megkaptam a "revansat"=visszavágó:

-"Futu'te'n gurö, de ungur",... "Ün pizdá möti",...(basználak szájba te magyar,... az anyád picsája...)

..................................................

-Fájt! És fáj most is!

-Teljesen kiközösítettnek éreztem magam, olyannak akinek már nincs senkije, nem kell senkinek, teljesen elhagyott.

De most is... bérci fenyőnek éreztem magam, s bármennyire is hullottak a könnyeim, így bíztattam magam:"-Ne félj, te tovább tartassz mint a tél..." És a bérci fenyő megtette a magáét. A maga módján. A helyzett adta lehetőséget kihasználva.

-Ma nagyon-nagyon megörvendztetett a Gabi és az Andor csomagja!... Mégsem vagyok egyedül, mégis szeret és vár valaki. S aki "om de treábö"(=rendes ember) volt, az kóstolhatott a Gabi süteményéből(tudván ugye, hogy egy ilyen hadgyakorlat után mennyire ki van éhezve az ember az édességre...), de Gavrila Marius, az áruló, nem!...

.......................

Egy kicsit talán kemények voltak ezek a sorok.

És kissé talán durvák.

Természetesen ide tartozik, ehhez a hangulathoz a "Ghinda-2 " is. Ezekkel a sorokkal megpróbáltam leírni, azt a hangulatot ami uralkodott, olykor... a Román hadseregben, a legénység között, a régiók, a nemzetiségek találkozásával.

A hadvezetés megtett mindent. Tanítatta és értékelte a megbízható embereket, azért is helyeztem ide egy-két "bizonyítékot". A belső hangulatot, a szélsőséges gondolkodást nem tudta kezelni,... még fenyítéssel sem.

....................

-a fenn látható fotodokumentum kb. ezt tartalmazza:

Kiválló minősítés Nagy Viktornak aki a katonai szolgálati, kiképzési ideje alatt kiválló erdményeket ért el, és méltó magatartással, odaadással szolgálta a hazáját...

-Igen a magyar anyanyelvű, román állampolgár. Ilyen emberek jók voltak megbízható feladatokra a Román hadseregben. A legénység utálta őket mint a szart!!

Nincsenek megjegyzések: